Ski/snowboard og aking

Heisann hoppsann! Eg har vert lat med å skrive dessverre. Yours truly John-Artan ber om unnskyldning. MEN! Ting vi he gjort førre veka som va, va eigentleg berre å køyre ski og snowboard på vassfjellet på tysdag, ake på onsdag og til slutt vassfjellet igjen på torsdag. Tysdagen var eg ikkje med fordi eg forsov […]

Hjemreisen

Den 13.02 reiste Multisport Bali tilbake til Norge. Turen tilbake gikk veldig bra! Det første flyet gikk 19.00 fra Bali til Doha. Vi var på flyplassen 2 timer før flyet skulle gå, så etter alle sammen var ferdig med å sjekke inn bagasjen gikk vi og spiste. Flyet var i rute så det ble ingen […]

Surf & Turf

Etter mange forsøk på ekte bølger, dro vi for å teste ut en kunstig bølge! Eduardo klarte det på første forsøk. Surf and turf er et lite badeland som både har vannsklier, basseng og en kunstig bølge man kan surfe på. Bølgen er en sterk strøm som man står ute på med brett. Lener man […]

Monkey forest, Rice field og Waterfalls

En av dagene la vi surfingen til sides, og dro på en lang utflukt til både rismarker, apeskog og et fossefall. I apeskogen var det mange aper på samme plass,  og vi kunne kjøpe bananer til de og mate de med dette. Anna ble hoppet på av to aper samtidig, og en ape stjal flaskene […]

SUP – Stand up paddle board

Vi var på Jimbaran Beach og prøvde Stand Up Paddle. Det er et større surfebrett man kan stå på, også padler du utover på vannet. Planen var å padle til ToroToro, en kjent surfebølge i Bali, men det var for grunt så det kunne vi ikke. Vi har surfet på ToroToro et par ganger før, […]

Siden vi kom til Bali har vi hatt nesten fullt opplegg hver dag. Derfor har søndagene vært fridager der vi har fått velge selv hva vil gjøre, og klassen har delt seg opp etter ønske. Noen ble igjen på villaen for å slappe av og sole seg, noen dro inn til Kuta for å shoppe […]

Uluwatu Temple

Nå har vi vært litt over 1 uke på Bali og begynner å bli kjent med kulturen og området vi bor i. I dag tok vi turen til Uluwatu temple som er et hinduistisk tempel der man tilber de onde gudene. Selve tempelet er et lite hus høyt oppe på en klippe, og turister kommer […]

Rip Curl School of Surf

Den første dagen fikk vi opplæring på Kuta – Rip Curl School of Surf. Her lærte vi litt om tidevann, fare, bølger og vind. Og hvordan dette påvirker surfinga. Etter en halvtime gikk vi på stranden og lærte det grunnleggende som er å lære seg å komme opp på brettet. På slutten av første opplæring […]

Den lange reisen til Bali

Vi startet reisen mandag 22. Januar. De som ikke har dratt på sine egne turer kommer for å si hade og ønske oss god tur. Klokken ble 21:00 og vi begynte vår lange reise ned til Bali. Vi satt alle litt spente i bussen på turen, og etter en time tok vi vårt første stopp. […]

Scootercross + Bali shopping

På tirsdag var vi å shoppet inn det siste vi trenger til Bali turen. Vi fikk en pakkeliste og kjøpte blant annet solkrem, antibac og badetøy. Vi gleder oss kjempe masse til å reise neste uke! Til lunsj gikk vi på Burger King og spiste oss gode og mette. På onsdag var vi for første […]