Zanzibar – et paradis på jord

Da har vi tilbrakt en uke på vakre Zanzibar. Vi har vært på utflukt til Stonetown der vi fikk guidet tur med historiske fakta og shopping. Denne dagen besøkte vi også Prison Island, en idyllisk øy som består av en park med landskilpadder. Dagen etter dro vi på snorkletur til Mbwa, som er et populært […]

16 av 16 nådde toppen av Kilimanjaro!

22.januar sto en gjeng med 16 spente norske ungdommer klare ved porten opp til Kilimanjaro, verdens høyeste frittstående fjell, 5895 m.o.h. De tre første dagene av turen var preget av godt vær, god stemning og nydelig natur. Med stor variasjon med alt fra jungel til ørkenlandskap var det masse spennende å se på mens vi la […]

Safari i soloppgangen

Den som drar til Kenya, må selvsagt på safari! Vi fikk oppleve dette i Serengeti og overnattet i Seronera som ligger midt i safariparken. Vi kjørte bussen gjennom Serengeti for å komme til overnattingsstedet. Allerede da så vi masse dyr, og vi fikk et godt innblikk i hva vi skulle møte tidlig dagen etter. Vi fikk […]

Nairobi

Oppholdet i Kenyas hovedstad Nairobi er over. Nå har vi tilbrakt tre dager i Afrika og vi stortrives. Vi har besøkt Kwawangware og Kiberaslummen som gjorde sterke inntrykk. Vi har vært innom to barneskoler der vi har gitt ut klær, skolesekker og snacks. Det var en veldig fin opplevelse å møte disse glade barna og […]

Turforberedelser til Afrika

Det er 6 dager til vi reiser. Vi er i full gang med pakking, forberedelser og utdeling av mat og penger. Vi har samlet inn klær, sekker og kosedyr som vi skal gi til barna på barnehjemmene som vi skal besøke. På vår 5 ukers reise til Tanzania og Kenya skal vi besøke barnehjem og […]

Filmer fra Afrikaturen 2015

Lyst til å se hva du kan oppleve på Afrikareisen? Her er filmer fra 2015. Nairobi Kilimanjaro Safari Lushoto   Zanzibar     Glimt fra hele 2015-turen i én film

Safari

Da vi var i Arusha, dro vi på safari i Lake Manyara og Ngorogoro Crater. Dette er to av de beste stedene for safari i Tanzania, og vi fikk virkelig sett dyrelivet på nært hold. Høydepunktene var da vi sto noen få meter unna noen løver, og da vi opplevde at elefantene gikk mellom safaribilene […]

Arusha – Kilimanjaro

Etter noen utfordrende dager i Tana, ved grensen til Somalia, var det deilig å komme til Arusha. Arusha er en by i Tanzania, som er et land med utrolig vakker natur. Der var vi omgitt av aper og jungelklima. Her bodde vi på et koselig gjestehus, der vi fikk god mat og tid til å […]

Tana

Andre stopp på turen: Tana I år er Rødde med og støtter et Rent Vann-prosjekt som finner sted i Tana. Vi har ved flere anledninger samlet inn penger til prosjektet. Derfor tok vi turen til Tana for å få se hva pengene går til. Vi fikk se dammer bli bevart og pumper bygd. Vi fikk […]

Nairobi

Første stopp på turen: Nairobi Nairobi er hovedstaden i Kenya. Dette var en by full av inntrykk. Mens vi var der besøkte vi to blikkskurslummer. Den første var Kawangware med rundt 600 000 innbyggere. Her fikk vi leke med barna i Agape Hope Children’s Center. Den andre var Kiberiaslummen, som er verdens nest største med […]